#
Podaruj bliskiej Ci osobie kartę podarunkową i skorzystaj z bogatej oferty Term Maltańskich
Pływanie

Pływanie czyli sposób przemieszczania się środowisku wodnym wydaje się czynnością trudną i nienaturalną. Człowiek ma płuca zamiast skrzeli i kończyny zamiast płetw, jest więc przystosowany do przebywania i życia na lądzie a nie w wodzie. Jednak zanim przyjdziemy na świat żyjemy w środowisku wodnym, jeszcze w łonie matki. Woda jest więc poniekąd naszym naturalnym środowiskiem.

Opanowanie efektywnego sposobu przemieszczania się w wodzie daje mnóstwo satysfakcji. Możemy bezpiecznie uprawiać rekreację nad akwenami (jeziora, morza itp.), korzystać ze sprzętu wodnego (żaglówki, windsurfing itp) i uprawiać nurkowanie. Pływanie ma także bardzo korzystny wpływ na nasz organizm. Pływać można rekreacyjnie dla przyjemności, relaksu i dobrego samopoczucia. Traktować je jako formę aktywnego wypoczynku i odstresowania. Można także pływać wyczynowo, podjąć treningi w klubie sportowym i pod opieką trenera startować w zawodach i uczestniczyć w obozach sportowych. Wtedy oprócz zalet jakie daje pływanie rekreacyjne kształtują się istotne cechy charakteru potrzebne w życiu codziennym takie jak: sumienność, punktualność, determinacja w dążeniu do celu, organizacja.

Aktywność ruchowa u dzieci jest sposobem na zapewnienie prawidłowego rozwoju organizmu, nauką dbałości o własne zdrowie oraz kształtowaniem cech charakteru przydatnych w życiu codziennym. Pływanie jest jedną z najkorzystniejszych form aktywności ruchowej, ponieważ angażując niemal wszystkie mięśnie gwarantuje harmonijny rozwój młodego organizmu. Ruch w środowisku wodnym korzystnie wpływa na układ krążenia i układ oddechowy, wzmacnia serce i przyczynia się do zwiększenia pojemności płuc. Pływanie jest przy tym mało urazowe, nie obciąża stawów i nie powoduje przeciążeń mięśni. Profilaktyka i korygowanie wad postawy to jeszcze jedna zaleta tego sportu.

   Wiek wczesnoszkolny (7-9 lat) jest idealnym momentem na rozpoczęcie nauki pływania. Dziecko w tym wieku szybko uczy się nowych wzorców ruchowych i spontanicznie wykonuje ćwiczenia w wodzie. Pod kierunkiem doświadczonych trenerów nauczy się zasad bezpieczeństwa w wodzie i na basenie, opanuje technikę pływanie czterema podstawowymi stylami sportowymi oraz nabędzie nawyki dbałości o własne zdrowie i zdrowy styl życia.